Keväinen staycation Saimaalla

Pakkasimme toissa perjantaina tavarat autoomme ja otimme ystäviemme kanssa suunnaksi Saimaan. Määränpäämme oli vajaan kolmen tunnin automatkan päässä Helsingistä sijaitseva Holiday Club Saimaa. Keväinen viikonloppu oli tarkoitus viettää hyvässä seurassa rentoutuen ja harrasteiden parissa puuhastellen. Olin jo pitkään nimittäin toivonut pääseväni testaamaan retkiluistelua ja Saimaalla se viimein onnistui!

Holiday Club Saimaa on Suomen mittakaavassa yllätyksekseni hyvinkin laaja ja monipuolinen kompleksi. Me ennätimme viikonlopun aikana tehdä siellä vaikka ja mitä. Perjantai-iltana tullessamme ennätimme pulahtaa kylpylän poreisiin ja käydä laskemassa myös hurjalta näyttävä vesiliukumäki - suosittelen! Lauantaina pääsin viimeinkin kokeilaan retkiluistelua ja vieläpä Saimaan rannalla, sopivasti kauden viimeisenä päivänä, koska kevätaurinko lämmitti luistinrataa jo siihen tapaan, että kausi oli eittämättä ohi. Saatiin luistellessa vielä muistutus talvesta, kun jäätävä lumimyräkkä ja vastatuuli riemastutti meitä ensikertalaisia jäällä. Onneksi hiihtotaustasta oli apuja ja perinteistä lykkimällä päästiin takaisin mantereelle. Lauantaipäivän päätteeksi kisattiin myös keilaradalla ja vedettiin ruokakoomat hotellissa sijaitsevassa O’Learys ravintolassa. Listalta löytyvä Daim-jälkkäri oli muuten aivan julmetun hyvää. Sitäkin suosittelen!

Ennätin viikonlopun aikana myös hemmotella itseäni ja kävin ihanassa kasvohoidossa span puolella. Harmony Spa oli mukavan tunnelmallinen ja rauhallinen keidas, jossa kasvohoidon jälkeen oli ihanan rentouttavaa siemailla vihreää teetä ennen illan leikkimielistä keilausturnausta.

Rentouttava, mutta sopivan puuhakas viikonloppu taputeltiin vielä Classic Pizza -ravintolassa, joka todettiin loistavaksi jo perjantaina. Joten pakkohan se oli käydä vielä uudelleen testaamassa ennen paluumatkaa kohti Helsinkiä. Pizza, seura, majoituksemme ja miniloma eli staycation Saimaalla oli kaikkien mielestä oikein onnistunut. Nyt kun retkiluisteluhaaveeni on toteutunut käänsin katseeni jo tulevaan kesään. Saimaalle pääsee myös veneellä Helsingistä.

Ps. Ensi talvea ajatellen, kaikki retkiluisteluvinkit otetaan ilolla vastaan!