Auringon nousuja- ja laskuja Venicellä

Los Angelesin palmut ovat ihan omaa luokkaansa. En koskaan kyllästy katunäkymään, jonka tien varsia koristavat korkeat skinny palmut. Toimivat erinomaisesti myös rannoilla, kuten täällä Venicen ja Santa Monican välimaastossa, jossa nyt majaillaan.

Päivät meidän neljä henkisellä jengillä ovat alkaneet jo aamu varhain, kiitos jet lagin. Eilenkin aamulla kipaistiin hotellimme kattoterassille ihastelemaan nousevaa aurinkoa. Illalla sinniteltiin hereillä ja käytettiin terassilta löytyvää tuliterää grilliä illallisen tekoon. Raaka-aineet haettiin tietysti tuosta läheltä, Lincoln streetin Whole Foodsista.
Illat pimenevät täällä noin puoli kahdeksan aikoihin. Ja itse asiassa parin ensimmäisen super helteisen päivän jälkeen, eilen illalla oli jo vähän viileämpää. On jännää nähdä miten päivisin turistien täyttämä Venice Boardwalk hiljenee auringon laskiessa lähes täysin. Tosin nämä amerikkalaisten talojen äänieristykset ovat niin höttöisiä, että naapuritalon bileet tai kadulla laulavat trubaduurit kuulostaa kuin olisivat omassa huoneessa. Ensimmäisenä yönä poliisihelikopteri etsi valonheittimen kanssa jotain tästä hotellimme yltä ja/tai naapuristosta. Toisena yönä sen sijaan mieheni heräsi siihen kun hotellimme takapihan kujalla pidätettiin henkilö. Tosielämän copsia siis tämä meininki täällä Venicellä, vaikka päiväthän täällä ovat suhteellisen rauhallisia. Ja tykkään tästä fiiliksestä kuitenkin täällä, joka ei ole niin kiiltokuvamainen vaan sopivan röpelöinen.

Tosiaan ihan ensimmäinen aamumme valkeni täällä Venice Beachillä pastellin hempeissä sävyissä ja kiivettiinkin kerros ylemmäs meidän kattoterassille aamu kuuden aikaan. Ollaan kyllä tykätty tästä meidän hotellin sijainnistamme. Pientä ristiriitaa majoitukselle toki antaa se, että esimerkiksi kun ihailtiin auringon nousua ylhäältä käsin, näimme kuinka rantahiekalta ja palmujen lomasta kodittomat heräilivät myös uuteen päivään. Venicen todellisuutta.

Näissä hempeissä pastellisävyissä lähdimme pirteinä heti aamulenkille ja moikkaamaan Santa Monica Pieriä, joka ei ole koskaan näyttänyt niin tyhjälle kun aikaisin tuona sunnuntai aamuna. Meinaan viimeksi kun keväällä siellä kävimme, niin siellä oli miljoona muutakin. Lenkkien jälkeen ollaan siirrytty aina rannalle hengailemaan pariksi tunniksi ja käytiin jopa kastautumassakin meressä, kun uutisissa mainittiin kuinka merivesi on poikkeuksellisen lämmintä. Uiminen on vähän vaikeampaa täällä, koska isoja aaltoja lyö rantaan lähes koko ajan. Ollaan myös nyt parina päivänä nähty delfiinejä hyppimässä rannalla. Voitteko uskoa!

Tänään kierrettiin suosittua Abbot Kinney Boulevardia ristiin rastiin ja käytiin myös Venicen kanaaleilla. Aina yhtä huikea ja kateutta auheuttava paikka. Miten jotkut voi asua noin mageella paikkaa... Huokaus. Tajuttiin myös nyt illalla, että miten paljon meillä olisi kaikkea kivaa tehtävää ja miten vähän meillä niihin kaikkiin onkaan aikaa. LA:ssa kun mikään aika ei koskaan ole tarpeeksi. Huomenna me lähdetään päiväksi Malibuun ja ollaan mietitty surffilaudan vuokrausta. Josko sitä rohkenisi palata aalloille. Siispä terkuja täältä rantatunnelmista. Minäpä painan nyt myös pään tyynyyn, muun matkaseurueen jo nukkuessa. Viikon päästä ollaankin jo VEGASISSA! :)

Pinkkejä auringon nousuja ja laskuja kaikille teille! Palataan pian.

Eng // Sunrise and sunset in Venice Beach, Los Angeles California.

6 kommenttia

1. EN KESTÄ, EN OIKEESTI KESTÄ - AAAAAHHHH! Uskomatonta, että tasan kuukauden päästä olen tuolla samassa paikassa! Iiik iiikk iikk! Niiin ihania kuvia ja tunnelma joka välittyi tänne Töölöön eräälle malttamattomalle.... Voi nauttikaa ja niinhän te nautittekin! <3

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANAA IHANAA että siellä Töölössä asustelee tällä hetkellä yksi malttamaton. Kuukausi menee tosi nopeesti ja sitten sää oot jo täällä! Woop woop! Ihan mahtista <3

Poista
  2. Ihania kuvia! Tekee niin kovasti mieli lähtee reissuun jonnekin! Onneksi ensi keväänä havaijille niin jotain edes (Y)

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta kommentistasi :) Havaiji ensi keväänä kuulostaa aika täydelliselle! Ihanaa reissun odotusta!

Poista
  3. Vastaukset
    1. Nähtiin samat delfiinit monena päivänä <3 Ihania ihania eläimiä. Ja ihana ihana LA <3