Nyt se reissu sitten jatkuu jo!

Viikon mittainen suomen visiittimme sujui nopeasti ja varsinkin kun päästiin kotiin Helsinkiin, on menoa ja tapahtumia riittänyt niin, että kaupunki tosiaan vei mukanaan! Jäi blogipäivitykset ja jäi kaiketi pari asiaakin hoitamatta. Tärkeintä oli kuitenkin nähdä ystävät ja hoitaa parit pakolliset asiat kuten kampaaja ja viimeiset rokotusasiat kuntoon. Toissayönä pakattiin reppu täyteen tavaraa (voin kertoa että 44 litran reppuun ei ihmeitä mahdu - tästä tulossa oma postauksensa) ja aamulla neljän aikaan kello herättikin meidät jo seuraavaan seikkailuun! Näillä eväillä kierretäänkin nyt sitten oikeasti se maapallo ympäri ja takaisin tullaan arviolta kesän kynnyksellä. Joskaan paluulentoa emme ole vielä ostaneet.

Helsingistä matkamme alkoi Finnairin koneella Frankfurtiin, jossa meillä oli reilun kahden tunnin vaihto Cathay Pacificin lennolle Hong Kongiin. Odotin pelon sekaisin tuntein tämän itselleni uuden lentoyhtiön kokemusta. Tiesin sen toki listautuvan yksiin parhaista, mutta kun lentäminen jänskättää, se vaan jänskättää. Onneksi saatiin sumplittua vielä koneessa meille vierekkäiset paikat, vaikka varauksella ne olivat menneet eri riveille (en ymmärrä!). Reilu 10 tunnin lento oli aika keikkuvaa menoa, mutta sujui kaikesta huolimatta aika rattoisasti. En edes ennättänyt katsoa yhtään leffaa, vaan selaisin pari kotiin tullutta näytelehteä (Seiskaa - nyt tiedän kaiken tärkeän) ja nukuin suurimman osan lennosta. Ja tietysti kohokohtana lennolla oli ruokailu - kyllä! Lennon alussa meille jaettiin omat menut, josta sai valita mieluisansa. Listalla oli myös kasvisruokavaihtoehto ja ehkäpä parhaimpana jälkkäriksi Häagen-Dazsin jäätelöä! En ehkä kestänyt!!! Mikä lentoyhtiö tarjoaa jäätelöä lennolla? No ilmeisesti paras!

Perillä Honkkareissa tykkäsin heti jo kaikesta. Kenttä oli siisti ja selkeä, ihmiset ystävällisiä. Bussi sujui kätevästi kentältä Causeway Bayhin, jossa hotellimme sijaitsee. Emme vain saaneet heti huoneitamme, joten jouduttiin hengailemaan kaupungilla vielä neljä tuntia, vaikka pienet päikkärit vuorokauden mittaisen reissaamisen jälkeen olisi toiminut heti välittömästi. Mutta eipä sillä, aivan muutaman minuutin kävelymatkan päässä on Times Square ja paljon muita ostoskatuja ja ravintoloita, joihin mentiin tutustumaan. Tykästyin heti kaupunkiin! Ja kun ensimmäisenä pelmahdettiin vielä paikalliselle Stockalle, niin olin ihan fiilareissa että täällähän on samoja juttuja kuin parhaassa, lempparissani Whole Foodsissa. Olin aika myyty.
Kahden aikoihin saimme sitten hotellihuoneet, jotka sijaitsee 21. kerroksessa. Sinne päästyämme emme olleet varmoja että heiluiko rakennus vai huojuttiko meitä vain sen kymmenen tunnin heiluvan lennon jäljiltä. Ilmeisesti sen lennon takia, mutta veikeä fiilis katsella näitä maisemia ikkunasta ja huojua samalla. Nyt aamulla on onneksi jo horisontti tasaantunut.

Honkkareista lisää myöhemmin, kunhan pääsen kunnon kameralla kaupunkiin käsiksi. Nyt takana on suht hyvin nukuttu yö ja olisi aika lähteä tutustumaan uuteen kaupunkiin oikein isolla kädellä.

PS. Niin fiiliksissä kun olinkin tästä kaikesta; jatkuvasta reissusta, Honkkareista, hotellin hyvästä sijainnista, loistavista ruokapaikoista, melkein Whole foodsista että pitihän se torakan sitten pilata tämä loisto! Tultiin siis illalla huoneeseemme ja mikäs se muukaan osui minun tarkkoihin lutikkasilmiini (olin aikaisemmin päivällä tehnyt jo lude-checkin sängyn patjoihin) kuin seinällä kiipeävä torakka! Anteeksi nyt vaan, mutta miksi?! Miksi niitä pitää olla kaikkialla ja vieläpä 21. kerroksessa?! Tähän väliin syvä huokaus. Ajattelin heti, että nukun valot päällä koko yön, jotta niitä ei nyt laumoittain tulisi eteen, mutta jossain vaiheessa unta kirkas valo alkoi ärsyttämään ja päätin että torakka tai kaksi, minä nukun nyt. Villi veikkaukseni on, että tulen törmäämään Aasiassa yhteen jos toiseenkin torakkaan vielä, joten paras aloittaa siedätyshoito jo nyt (itku ja huokaus). Mutta nyt ylös ja ulos, Hong Kong odottaa! Mukavaa perjantaita ja viikonloppua ystävät!

Eng // Here we are, save and sound in Hong Kong! I´m already digging this city a lot!

12 kommenttia

1. Hahah, oon siis kaikesta päätellen valinnut juuri oikean lentoyhtiön kuljettamaan mut Hong Kongiin vaihtoon tammikuun alussa! ;)
    Toivon mukaan reissu on sujunut ludeongelmia lukuunottamatta hyvin - jatkoa innolla odotellen! Nauttikaa :)

Vastaukset
    1. Heippa Laura! No todellakin olet valinnut loisto lentoyhtiön! :) Nam nams jo nyt jätskille - miten pienet asiat ovatkin niin tärkeitä ;D Kiitos reissutoivotuksista, Hong Kong on mahtava! Tykästyin entisestään, joten mahtavaa että pääset vaihtoon tänne!
      Toistaiseksi se yksi torakka on jäänyt ainoaksi ja toivotaan että tilanne pysyykin sellaisena ;) Ihanaa Honkkarin odotusta sinulle!

2. huippua reissua! t. kateudesta vihree :D

Vastaukset
    1. Kiitos Anni! :D Onhan tää kyllä ihan törkeen siistiä! ;D Mutta pitkän ajan unelma...ja mää uskon unelmiin <3

3. ääääää hk <33333333

1. I know <3 Oon ajatellut sua täällä. Terkkuja HK:sta! <3

4. En kestä!!! Mahtavaa reissua ♡

Vastaukset
    1. Kiitos ihana! <3 Terkkuja! Tiedän, että tiedät tän vapauden ja seikkailun tunteen <3

Poista
  5. Jos vielä olette Hong Kongissa ettekä ole aikaisemmin käyneet Makaossa, niin suosittelen päiväretkeä sinne. On sen verran epätodellinen paikka - tyyliin Las Vegas (vaikka en siellä vielä ole käynytkään).
    Myös Kiinan puolelle Shenzheniin pääsee vaikka vaan päiväretkellä ja sieltäkin löytyy ihan mielenkiintoisia juttuja.

Vastaukset
    1. Moikka Pirkko! Macao kyllä houkuttelisi, mutta selvästikin varatut vajaat 4 päivää HK:ssa oli aivan liian vähän. Täällähän olisi todella viihtynyt pidempäänkin. Ensi kerralla mennään mieluusti Macaoon ja muuallekin. Kiitos vinkeistä! :)

Poista
  6. Ihanaa!! Ja en muuten tajunnu että ootte niin pitkään reissussa, hullua. Mutta nauttikaa torakoista huolimatta! Ja onko tuo muuten nyt se superreppu mistä Pekka silloin puhu? :D

Vastaukset
    1. Nautitaan! ;D ja onneksi tuo torakka oli yksittäinen havainto *sormet ristissä* ;) Tuo on just se reppu. Tortuga Backpack! So far oikein hyvä tehopakkaus! :) Mää teen siitä postauksen, kun olin kerta niin hullu että lähdin käsimatkatavaroilla reissuun ;DDD